[DK]-Death_Knights-[DK]

Opis forum


#1 2009-08-24 18:58:52

[DK]|Devil|Xx

Administrator

Punktów :   

Słownik

Podstawowe zwroty używane w trakcie gry

gl = good luck = powodzenia
hf = have fun = dobrej zabawy
gg = good game = dobra gra
wtf? = co do cholery?
np = no problem = nie ma problemu
ty = thank you = dziękuję
thx = thanks = dzięki
omg = oh my God = o mój Boże!
kk = ok ok
yeah = świetnie/no jasne
rotfl = rolling on the floor laughing = tarzam się po ziemi ze śmiechu
lol = lots of laughs = głośny śmiech
n1 = nice one
nvm = nevermind = nieważne/nieistotne
gtg = got to go = muszę lecieć
u = you = ty
y = why = dlaczego?
r =are
4 = for
afk = away from keybord = z dala od klawiatury
brb = be right back = zaraz wracam
cya/cyu/cu = see you = do zobaczenia
u2 = you too = Ty też/Tobie również
mb = maybe = może
Lmao = loughing my ass off = "odśmiać sobie tyłek"
imba = imbalanced = niezbalansowanie
dunno = don't know = nie wiem

Potocznie o kimś:

newbie = nowy gracz noob = gracz, który ma grę, zna zasady, ale nie umie grać
abuser = gracz wykorzystujący IMBY danej rasy (np. spam NW, FW, czy szybki tech chaosu do t3)
spamer = gracz używający w nadmiarze jednej jednostki (np. spam FO u Nekrona)
lagger = osoba, która opóźnia grę (laguje) z powodu przeciążonego łącza lub komputera

Ogólne:

DOW = Dawn of War
WA = Winter Assault
DC = Dark Crusade
SM = Space Marines
IG/Guard = Imperial Guard
Elves = Eldar
Greenskins/Da Boyz = Orks
CSM = Chaos
Crons = Necrons
LP = Listening Post (Posterunek nasłuchowy)
LP2 = Listening Post z pierwszym ulepszeniem
LP3 = Listening Post z drugim ulepszeniem
Gen = Generator
Cap = zajmować Punkt Strategiczny, Kontrolny lub Relikt
Decap = odbierać Punkt Strategiczny, Kontrolny lub Relikt
Caping unit/Caper = jednostka najczęściej wykorzystywana w danej rasie do zajmowania (capowania) punktów
Hero/Commander = bohater/przywódca
Full Cap = armia wykorzystująca maksymalną ilość slotów (limitu) piechoty i/lub pojazdów
Crit = Critical location (Punkt Kontrolny)
SP/Point = Strategic Point (Punkt Strategiczny)
Req = Requisition (Rekwizycja)
HW's = Heavy Weapons (Ciężkie bronie)
AOE = Area of Effect (Obszar działania)
HQ = The Headquarters Structure (Główna baza)
HP = Hitpoints (Punkty życia, Wytrzymałość)
DPS = Damage Per Second (Obrażenia na sekundę)
FOTM = Fire On The Move (Prowadzenie ognia w ruchu)
CC = Close Combat (Walka wręcz, Walka w zwarciu)
TP = Teleport
Eco = poziom zaopatrzenia w surowce. Zazwyczaj wyrażany przez dwie liczby oddzielone ukośnikiem. Na przykład: 98/30 oznacza przyrost 98 Rekwizycji i 30 Energii co 10 sekund.
Floating/To Float = posiadanie dużej ilości niewykorzystanych surowców.
Dancing/To Dance = ucieczka przed jednostkami próbującymi związać oddział walką wręcz.
To Tie Up = związać oddział strzelecki walką wręcz.
Disruption = rozproszenie – rozrzucenie członków oddziału, chwilowe wyłączenie z walki
Harrassing (harras) = naprzykrzanie się przeciwnikowi we wczesnej fazie gry. Atakowanie budowniczych, jednostek capującyh, decapowanie punktów
Rushing = Rushowanie = bardzo wczesny atak zmasowaną liczbą podstawowych jednostek mający na celu szybkie wyeliminowanie przeciwnika.
Turtling (Turtle – żółw) = zabudowanie terenu wokół bazy strukturami obronnymi (wieżyczki, pola minowe, budynki defensywne) typowe dla IG i Orków.
Turret Farming = Wieżyczkowanie = przesadne użycie wieżyczek, szczególnie wokół ulepszonych Posterunków Nasłuchowych.
Eco Boom = Economy Boom = efekt skupienia się na maksymalizowaniu pozyskania zasobów (ulepszenia do prędkości pozyskiwania, ulepszanie Lpków, budowa Big genów)
Buff = wzmocnienie jednostki / rasy
Nerf = osłabienie jednostki / rasy
Micro = mikrozarządzanie = umiejętność maksymalnego wykorzystania potencjału każdej jednostki, w co wlicza się celowanie, atakowanie, wycofywanie, zmiana postawy, używanie specjalnych zdolności.
Macro = makrozarządzanie = umiejętność maksymalnego wykorzystania potencjału rasy, w co wlicza się korzystanie z surowców, umiejscowienie budynków, tempo techowania itd.
TT = Table Top – figurkowa gra bitewna, pierwowzór DoW’a.
UP = Underpowered – niedostatecznie silna (jednostka, rasa)
OP = Overpowered – nazbyt silna (jednostka, rasa)
QS = Quick-Start – tryb gry, w którym każdy gracz dysponuje ogromną ilością startowych zasobów.
FTW = For the Win! – Do zwycięstwa! (Ku zwycięstwu!)
FTL = For the Loss – Ku porażce
MU = Match-Up – starcie konkretnych ras np. MU Csm/IG
Tier 0 = początkowy poziom zaawansowania technologicznego, przed wybudowaniem Baraków
Tier 1 = wczesny poziom zaawansowania technologicznego, zazwyczaj wyznacza go zbudowanie Baraków lub ich odpowiednika
Tier 1.5 = wyznacza go zbudowanie Zbrojowni lub jej odpowiednika
Tier 2 = poziom zaawansowania technologicznego po pierwszym ulepszeniu Kwatery Głównej (HQ) u SM/CSM/IG/Necrona, przy 55 Ork Pop + PoG u Orków lub po zbudowaniu Kaplicy Duszy u Eldara.
Tier 2.5 = zazwyczaj oznacza okres od zbudowania budynku do zamawiania pojazdów.
Tier 3 = poziom odpowiadający drugiemu ulepszeniu Kwatery Głównej u SC/CSM.
Tier 4 = oznacza najwyższy poziom zaawansowania, gdy gracz ma już dostęp do wszystkich jednostek swojej rasy i ich ulepszeń.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.mrocznewieki.pun.pl www.godsfromhell.pun.pl www.pomoc--drogowa.pun.pl www.szczepknieja.pun.pl www.ulricknights.pun.pl