Podstawowe zwroty używane w trakcie gry
gl = good luck = powodzenia hf = have fun = dobrej zabawy gg = good game = dobra gra wtf? = co do cholery? np = no problem = nie ma problemu ty = thank you = dziękuję thx = thanks = dzięki omg = oh my God = o mój Boże! kk = ok ok yeah = świetnie/no jasne rotfl = rolling on the floor laughing = tarzam się po ziemi ze śmiechu lol = lots of laughs = głośny śmiech n1 = nice one nvm = nevermind = nieważne/nieistotne gtg = got to go = muszę lecieć u = you = ty y = why = dlaczego? r =are 4 = for afk = away from keybord = z dala od klawiatury brb = be right back = zaraz wracam cya/cyu/cu = see you = do zobaczenia u2 = you too = Ty też/Tobie również mb = maybe = może Lmao = loughing my ass off = "odśmiać sobie tyłek" imba = imbalanced = niezbalansowanie dunno = don't know = nie wiem
Potocznie o kimś:
newbie = nowy gracz noob = gracz, który ma grę, zna zasady, ale nie umie grać abuser = gracz wykorzystujący IMBY danej rasy (np. spam NW, FW, czy szybki tech chaosu do t3) spamer = gracz używający w nadmiarze jednej jednostki (np. spam FO u Nekrona) lagger = osoba, która opóźnia grę (laguje) z powodu przeciążonego łącza lub komputera
Ogólne:
DOW = Dawn of War WA = Winter Assault DC = Dark Crusade SM = Space Marines IG/Guard = Imperial Guard Elves = Eldar Greenskins/Da Boyz = Orks CSM = Chaos Crons = Necrons LP = Listening Post (Posterunek nasłuchowy) LP2 = Listening Post z pierwszym ulepszeniem LP3 = Listening Post z drugim ulepszeniem Gen = Generator Cap = zajmować Punkt Strategiczny, Kontrolny lub Relikt Decap = odbierać Punkt Strategiczny, Kontrolny lub Relikt Caping unit/Caper = jednostka najczęściej wykorzystywana w danej rasie do zajmowania (capowania) punktów Hero/Commander = bohater/przywódca Full Cap = armia wykorzystująca maksymalną ilość slotów (limitu) piechoty i/lub pojazdów Crit = Critical location (Punkt Kontrolny) SP/Point = Strategic Point (Punkt Strategiczny) Req = Requisition (Rekwizycja) HW's = Heavy Weapons (Ciężkie bronie) AOE = Area of Effect (Obszar działania) HQ = The Headquarters Structure (Główna baza) HP = Hitpoints (Punkty życia, Wytrzymałość) DPS = Damage Per Second (Obrażenia na sekundę) FOTM = Fire On The Move (Prowadzenie ognia w ruchu) CC = Close Combat (Walka wręcz, Walka w zwarciu) TP = Teleport Eco = poziom zaopatrzenia w surowce. Zazwyczaj wyrażany przez dwie liczby oddzielone ukośnikiem. Na przykład: 98/30 oznacza przyrost 98 Rekwizycji i 30 Energii co 10 sekund. Floating/To Float = posiadanie dużej ilości niewykorzystanych surowców. Dancing/To Dance = ucieczka przed jednostkami próbującymi związać oddział walką wręcz. To Tie Up = związać oddział strzelecki walką wręcz. Disruption = rozproszenie – rozrzucenie członków oddziału, chwilowe wyłączenie z walki Harrassing (harras) = naprzykrzanie się przeciwnikowi we wczesnej fazie gry. Atakowanie budowniczych, jednostek capującyh, decapowanie punktów Rushing = Rushowanie = bardzo wczesny atak zmasowaną liczbą podstawowych jednostek mający na celu szybkie wyeliminowanie przeciwnika. Turtling (Turtle – żółw) = zabudowanie terenu wokół bazy strukturami obronnymi (wieżyczki, pola minowe, budynki defensywne) typowe dla IG i Orków. Turret Farming = Wieżyczkowanie = przesadne użycie wieżyczek, szczególnie wokół ulepszonych Posterunków Nasłuchowych. Eco Boom = Economy Boom = efekt skupienia się na maksymalizowaniu pozyskania zasobów (ulepszenia do prędkości pozyskiwania, ulepszanie Lpków, budowa Big genów) Buff = wzmocnienie jednostki / rasy Nerf = osłabienie jednostki / rasy Micro = mikrozarządzanie = umiejętność maksymalnego wykorzystania potencjału każdej jednostki, w co wlicza się celowanie, atakowanie, wycofywanie, zmiana postawy, używanie specjalnych zdolności. Macro = makrozarządzanie = umiejętność maksymalnego wykorzystania potencjału rasy, w co wlicza się korzystanie z surowców, umiejscowienie budynków, tempo techowania itd. TT = Table Top – figurkowa gra bitewna, pierwowzór DoW’a. UP = Underpowered – niedostatecznie silna (jednostka, rasa) OP = Overpowered – nazbyt silna (jednostka, rasa) QS = Quick-Start – tryb gry, w którym każdy gracz dysponuje ogromną ilością startowych zasobów. FTW = For the Win! – Do zwycięstwa! (Ku zwycięstwu!) FTL = For the Loss – Ku porażce MU = Match-Up – starcie konkretnych ras np. MU Csm/IG Tier 0 = początkowy poziom zaawansowania technologicznego, przed wybudowaniem Baraków Tier 1 = wczesny poziom zaawansowania technologicznego, zazwyczaj wyznacza go zbudowanie Baraków lub ich odpowiednika Tier 1.5 = wyznacza go zbudowanie Zbrojowni lub jej odpowiednika Tier 2 = poziom zaawansowania technologicznego po pierwszym ulepszeniu Kwatery Głównej (HQ) u SM/CSM/IG/Necrona, przy 55 Ork Pop + PoG u Orków lub po zbudowaniu Kaplicy Duszy u Eldara. Tier 2.5 = zazwyczaj oznacza okres od zbudowania budynku do zamawiania pojazdów. Tier 3 = poziom odpowiadający drugiemu ulepszeniu Kwatery Głównej u SC/CSM. Tier 4 = oznacza najwyższy poziom zaawansowania, gdy gracz ma już dostęp do wszystkich jednostek swojej rasy i ich ulepszeń.
|