[DK]MartialXx - 2009-08-24 19:18:11

1. Porady taktyczne

Większość strategii w T1 opiera się na wykorzystaniu Tacs’ów i FC. FC warto przestawić na pozycję strzelecką – lepsze to niż głupie bieganie z mieczem w ręku w jedną stronę i z powrotem. Trzeba wykorzystać fakt, że Tacs’y są uniwersalne i jeśli przeciwnik robi jednostki do walki na dystans, to biegniemy do walki wręcz, jeśli robi jednostki do walki wręcz – uciekamy i kontynuujemy ostrzał wolnymi oddziałami. FC jest najwytrzymalszym bohaterem w T1, jednak nie zadaje tak wysokich obrażeń, jak Lord Chaosu czy Mekaniak. Tacsy w walce wręcz zadają dosyć duże obrażenia dowódcom, dlatego gdy nasz FC bije się z innym bohaterem, warto rzucić mu na pomoc nasze Tacsy do walki wręcz.

W trakcie opracowywania T2 warto wybudować Zbrojownię. Od razu po wejściu w T2 możemy zrobić ulepszenia dla Marines’ów (najlepiej w kolejności: pistolety plazmowe, bionika, lokalizatory celu; reszta w zależności od tego, jaką taktykę będziemy stosować w dalszej części gry). Tacs’om dodajemy sierżantów, a następnie ciężkie bronie w zależności od potrzeby. Warto zrobić Szarych Rycerzy, a później Kapelana. Rycerze stanowią potężną siłę, a Kapelan zapewnia bardzo szybką regenerację wszystkim naszym jednostkom.

Dalej wszystko zależy od sytuacji. Kosmiczni Marines słyną z silnego T2, co prawda nie taniego, ale bardzo rozbudowanego, dlatego nie warto spieszyć się do T3. Bardzo przydatny okazuje się Rhino i wpakowane do niego dwa oddziały Tacticali z ciężkimi broniami i Szarzy Rycerze z Kapelanem (lub trzy oddziały SM – jak kto woli). Transportowiec jeżdżący po bazie przeciwnika i Marines niszczący kolejne budynki są strasznie denerwujący. W razie jakby przeciwnik chciał wrócić do bazy, Rhino zapewni naszym oddziałom szybką ucieczkę. Można także stworzyć kilka Drednotów jako wsparcie czy wybudować Święty Artefakt i zainwestować w Kronikarza, który Powaleniem zdziesiątkuje piechotę przeciwnika. SM mają dużo możliwości wyboru stylu gry, więc wszystko zależy od decyzji gracza.

2. BO na poszczególne rasy

Oczywiście podane poniżej BO są skuteczne na poszczególne rasy według mnie, ale nie każdy musi się z tym zgadzać. Zachęcam do samodzielnego testowania swoich taktyk przeciwko innym rasom.

vs Space Marines (czyli tzw. Mirror) – Kosmiczni Marines są jedną z ras, która ma najwięcej możliwości rozbudowy. Przedstawię tu dwa z możliwych BO:

a) Scout rush z techem do T2

W HQ budujemy: Serwitor, Scout x4.

Serwitorami budujemy dwa generatory i Zbrojownię. Dwa pierwsze oddziały Scout’ów uzupełniamy maksymalnie i biegniemy do wroga na harass: czyli rozglądamy się za punktami strategicznymi do odebrania, zabijamy Serwitorów, ewentualnie zabijamy jego Scout’ów (zapewne będą w mniejszości). Oczywiście pozostałymi dwoma oddziałami Scout’ów zajmujemy punkty strategiczne przy swojej bazie. Po wybudowaniu Serwitorami obu generatorów i zbrojowni, wynajdujemy w HQ infiltrację dla naszych Scout’ów.

Gdy to nastąpi, przeciwnik nie będzie mógł zbyt wiele zrobić. Będzie musiał postarać się o Serwoczaszki, które zabijamy jak najszybciej, gdy tylko się pojawią. Scout’ami wciąż utrudniamy przeciwnikowi życie i nie dajemy mu zająć punktów. Ulepszamy niektóre posterunki nasłuchowe i lecimy do T2. W T2 wynajdujemy bionikę, Scout’ów wyposażamy w plazmę i męczymy dalej przeciwnika. Do tego dorzucamy Kapelana, a następnie można jakieś Ścigacze Landa. Dalej gramy według uznania w zależności od tego co robi przeciwnik.

b) Standardowy BO

Robimy w HQ: Scout, Serwitor, Scout x2.

Serwitorami budujemy koszary i następnie generator (lub bez generatora, zależy od gracza), Scout’ami zajmujemy punkty. W koszarach najpierw robimy FC, później dorzucamy oddział Marines. Jeśli wybudowaliśmy generator, przydałoby się ulepszyć ze dwa wysunięte posterunki nasłuchowe. Dorzucamy jeszcze jeden oddział Marines (nie uzupełniamy za bardzo, jeśli nie ma takiej potrzeby). Jeśli przeciwnik nie nęka nas w tym czasie, to idziemy po prostu do T2.

W trakcie ulepszania HQ stawiamy zbrojownię. W T2 dodajemy Marines’om ciężkie boltery, w Zbrojowni robimy ulepszenia i rekrutujemy Szarych Rycerzy (często przewaga zależy od tego, kto pierwszy wystawi Szarych). Dodajemy Kapelana i dalej według uznania. Ja polecałbym postawienie Kultu Maszyny, zbudowanie Rhino i do tego Ścigacze Landa lub Dredy. Z praktyki wiem, że tym BO trudno jest się wybronić przed BO z podpunktu a), tak więc pierwszy jest bezpieczniejszy, ale - przynajmniej mnie - ten drugi sprawia więcej frajdy.

www.b1.pun.pl www.dragonballzlegends.pun.pl www.kznunivrze.pun.pl www.tndw.pun.pl www.wojnaninja.pun.pl